måndag 18 juli 2011

Tyg, tyg.....och tyg!

Den här layouten var riktig rolig att göra! Idéerna bara flödade så det ville nästa bli lite för mycket. Det var också en utmaning till midsommarcropen på Svensk Scrapbooking. Man skulle skapa en LO där man skulle använda tyg som framträdande material. Och man skulle inte tygla sig.


Mönsterpapperet i grunden är från Glitz Design, Glam frame. Tyget på vänster sida är en del av ett framstycke från en av dotterns blus som var för liten. Kunde inte kasta den för tyckte den var så tuff och nu passade den bra.


Fotona är på min dotter som var sminkad till Halloween. Hon blev så fin så hon började posera. :)
Det är bara att lyfta på tyget så ser man hela fotot.


Buren är stansad med Tim Holts dies, caged bird, i skinnimitation. Tyglappen följde med ett par byxor som jag handlade till dottern för ett tag sedan. Under den så har jag en journalingtag som jag har satt fast i en kulkedja som hänger i en eyelet uppe i hörnet. En liten charm i form av ett "C" fick även hänga i kedjan.


Texten 'Pose' är chip board stickers som är ovanpå en tygbit som är embossad med Tim Holtz embossingfolder, Pattern and stitches, och sedan dragit över lite med Distress Ink, black soot. Uppe på tygbiten är ett litet gem i form av en galge från Tim Holtz.


Lyfter man på tyget så ser man hela fotot.


Draperiet är tyg från en av dotterns gamla kjolar och en svart tyllbit ovanpå. Det är fastsatt på en svartmålad träbit och ett pom-pom band. Provdockan är utstansad med Tim Holtz dies, Sewing room, i ett vitt tyg och en bit svart papper som är målad med crackle paint, black soot. Bandet med en knapp i midjan är från blusen. Biten under fotot är från ett par gamla jeans. Övrigt så är det pärlfloss, charm och ett hårclips.


Lyfter man på draperiet så ser man hela fotot.



Den här layouten ska nu in i en djup ram och pryda någon vägg i hemmet. :)

Vilket blogmaraton jag har haft. Jag har bloggat 12 dagar i rad nu. Hela 13 inlägg, än så länge, i juli. :)

Hoppas ni har det bra.

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Den är heeeelt fantastisk! Jag gillar att man kan "kika bakom", det ger verkligen en extra dimension till ditt mästerverk!

Riktigt läcker i rosa och svart också!

Linda sa...

Den är verkligen underbar!!

Anonym sa...

Du är ju super duktig! Fortsätt så! KRAM