söndag 17 juli 2011

Burfönster

Det här kortet så gjorde jag efter en skiss till midsommarcropen på Svensk Scrapbooking. Man skulle skapa ett kort utifrån denna skiss:


Fri tolkning men man ska se att man utgått ifrån skissen. Så det blev så här:


Mönsterpapperet är från Magnolia, Once Upon A Time. Det ljusa papperet och floss snöret har jag färgat själv så jag fick rätt nyans med Distress Ink, victorian velvet, och Glimmer Mist, Viva pink.


Jag har använt mig av Tim Holtz dies, caged bird.



Jag gjorde om den lite genom att skära bort lite bitar så det skulle se ut som ett fönster och formade den så det blev lite 3d effekt. Buren ville jag att den skulle vara som ett torn så pärlor fick pryda de runda hålen som var i den. Stämpeln är från Magnolia och målad med Distess Ink. En liten grattis skylt fick hon hålla i.


Övrigt så är det pärlremsor runt kortet.

Det är roligt när man kan hitta på att använda alla dies på olika vis. Inte bara det den kanske är till för utan något helt annat. Fler sådana tips kommer att komma. :)

Ha det bra!

1 kommentar:

Zora sa...

Ja!det är kul och blev snyggt, att använda buren som ett fönster.