lördag 16 juli 2011

Korsord

Inspireras av korsordens underbara värld. Det var en utmaning till midsommarcropen på Svensk Scrapbooking. Rubriken skulle vara i textrutor och gärna annan text också.


Ett passande papper hittade jag hos Mians Scrap & Design. Sassafras, Vintage Yummy.


Jag hade köpt små extrapapper också så att jag kunde klippa ut rutor och skriva text och sedan sätta dom på 3d kuddar. Det blev lite mer liv i lo:n då. Remsan längst ner på papperet som tillverkare och kollektion mm brukar stå så vände jag på och vips så hade jag en pappersspets. Den knycklade jag till innan jag satt dit så den inte var så slät.


Kusiner kors och tvärs över havet, blev texten. Barnen har kusiner i Finland så jag tyckte det var passande med kors och tvärs både för att det var ett korsord och att det var om alla kusiner på andra sidan potten, "havet". :)


Övrigt så en blomma, floss och pistiller. Clean and simple.


Kusiner och de bästa kompisarna!

Ha det bäst!


4 kommentarer:

Unknown sa...

Wow va läcker den blev!!!!

kram

Carolas lilla Vrå sa...

Jättefin LO! Diggar färgerna.

Anna S sa...

Såå snyggt! Riktigt kul med korsordstemat :D

Linda sa...

VIlken underbar Lo! Färgerna är superfina!