lördag 20 november 2010

Mera julkort

Nu fortsätter julpysslet så här kommer en omgång till med julkort.


På det här kortet så har det snöat väääldigt mycket men jag hade precis fått hem embossinpulver i frost och det bleeev ju så snyggt.....effekten alltså. ;) Här syns det inte mycket men det var ett jättesnyggt embossingpulver.

Här har jag använt mig av vit och blå cardstock. Allt är embossad med Inkido, frost. Själva kortgrunden så har jag embossat runt kanterna och sen så embossade jag snöstjärnor huller om buller med en stämpel från Stämpelkällan.

Den stora stämpeln är oxå embossad och kommer från Stampers Anonymous, Tim Holtz collection. Textstämpeln är från Vilda Stamps. Övrigt så är det bär och en julgransbrads.


Här har jag oxå börjat med blå cardstock. Mönsterpapperet är från Inkido, flinga blå. Mönsterbården är stansad med MS stans, scallop dots. Stämpeln är stämplad med Versa Color, atlantic, och är från Inkido. Övrigt så är det pearlmaker och lite stickles.


Här har jag använt mig av en färdigembossad brun cardstock och en bit naturpapper. Stämpeln är embossad med Distress Powder, vintage photo, och är från Inkido. Övrigt så är det ett löv, pistiller, naturband, brads och stickles.


Här är det brun cardstock igen och ett mönsterpapper från Ladybug and friends, light a candle. Ängelstämpeln är embossad med Distress Powder, vintage photo och är från Reprint. Textstämpeln är oxå embossad med samma och är från Inkido. Övrigt så är det rhinestones och stickles.

Det var dagens visning av julkort men det kommer minst en omgång till.

Ha en trevlig lördagskväll.


10 kommentarer:

BellaMio sa...

Oj så produktiv du är!!! Superfina kort, allihopa!

Tack för titten :)

Maritha sa...

Så fint det blir med embossingen!

Jag gillar det andra kortet massor. Det med cirkeln mitt på.. De andra är förståss åxå fina, det var ju inte såå jag menade. ;)

Anonym sa...

Åh, vilka fina julkort du gör. Jag gillar det med guld-öngeln. Jättevackert.
Tack för att du valt att följa min blogg. Dessutom såg jag att du tagit en lott till blog candyn hos Scrapbutiken också. Jag håller tummarna. Lycka till!

softgrey sa...

Kul att du vill vara med i min tävling. Välkommen!

/Anette

Anonym sa...

Vilka underbara julkort Lousan!!
I like! Jag gillar det översta massor jag ;)

Anonym sa...

Vilka underbara julkort Lousan!!
I like! Jag gillar det översta massor jag ;)

Cath. sa...

Å så många fina julkort! Ja, det är riktigt skojigt att embossa och hmmm, ett frostigt embossingpulver hamnade nog på inköpslistan, hihi!
Kramar!

Cornelia sa...

Vilka vackra kort! Och blått... som jag tycker är så svårt!

Maria sa...

Hej.
Ja det blir verkligen snyggt med embossing. Gillar alla dina fina kort men det blåvita var speciellt ändå.
/Maria

Tesa/Therese sa...

Kanonfina kort:) Tack för dina ord hos mig:)
Kram Tesa