torsdag 21 januari 2010

Lite gåvor

Över nyår så hade jag och min familj besök från andra sidan potten. Då hade jag gjort lite Teljus kort och "gamla" tvålar som jag gav åt dom.

Jag tog bort tvålarnas omslag och sedan slog jag in dom i vanligt brunt omslagspapper. Sedan tog jag en vintage bild på en gammal tvål etikett som jag fixade till i pse och skrev ut.
Jag skrapade och färgade kanterna och virade sen runt tvålen och limmade ihop. Otroligt att man hade en bild som det stod "New Years Greeting" på.




Det här Teljus kortet med "jultema" fick svärmor. Tagen hade en stämpel från Reprint med texten "vi önskar er allt gott inför Julen och det nya Året" på.




Nästa så fick yngsta svägerskan och hon är en person som älskar musik. Hon är Super på att sjunga.
Tagen hade en stämpel från Forma Hantverk med "Njut av livet" på, för det behöver hon verkligen göra. Även ett litet hänge med en not och G-klav på också så klart som hänger på hållaren av asken.



Det sista fick då äldsta svägerskan. Hon fick ett blått med lite limegrönt och blått mönsterpapper på.
Stämpeln på tagen var Forma Hantverks "Fånga dagen". Hon är alltid på språng med nåt och behöver verkligen stanna upp och "Fånga Dagen". Ett hänge med "Made with Love" fick pryda hållaren av tändsticks asken.



Det var lite som jag gjort den närmsta tiden iallafall. Kommer väl lite färskt snart.
Ha det gott!

1 kommentar:

Petra sa...

Jättefina teljuskort, speciellt musikkortet gillade jag, inspirerande.
Måste också testa nån dag, blir aaaldrig färdig, kommer alltid nåt annant emellan.
Ha en skön kväll.
/Petra