söndag 31 januari 2010

Födelsedags kort

Det här kortet gjorde jag till min "stora" tjej, Céline, när hon fyllde 10 år.
Hon har/hade en orange period och då fick det bli ett kort som gick i orange.


Jag använde mig av ett härligt papper från Calambour, Persia Collection. Sedan så tog jag en stämpel från Sarah Kay, Lucy and Kitty, som jag embossade med Summer potpurri från Magnolia. Resten, lite blommor och andra dekorationer.

Jag använde pearlmaker för första gången och det gick jättebra. Jag lämnade det på bordet för torkning när jag var klar och gick därifrån. "Ingen rör ju det här kortet eftersom ingen är hemma", tänkte jag. Pyttsan! Jag har ju två nyfikna, håriga katter här hemma. Såklart att en av dom ska hoppa upp där och kolla in vad som hänt. Kunde fixa till det litegrann men fick dekorera med en liten blomma mitt i swirlen.

Det andra kortet så gjorde jag till min systerson Johan när han fyllde 23 år. Ett enkelt, lite tufft, svart kort med tillhörande kuvert.


Johan har musik påbrå så det blev en rockig stämpeln från Forma Hantverk som jag färglade med Tombow. Bokstavs stämplarna är från Prima Marketing, Christina Renee Design, och dom har jag embossat med Whispers, Enchanted gold. Några skruv brads på det och så sedan lite doodlig som pricket över i:t.

Kuvertet så stämplade jag med en murstämpel från Prima i ena hörnet. I andra hörnet "Urban textures" från Tingtura Design. Text stämpeln är från Penny Black ur setet "Bubbly".


Det var de, för den här gången. Tack för att ni tittade in och lämna gärna ett avtryck.

Ha det gott!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fin blogg du har!
Tack för titten hos mig, kul att du vill vara med och fira.
Kram Nilla

Anonym sa...

Åååh, tokgillar det svarta kortet!!!! Såååå coolt, även insidan!!

Tack för att du är med i min utlottning, lycka till!