fredag 30 augusti 2013

The European Scrap Battle, del 1

I samarbete med Stockholm Scrap and Pearl Event så har det arrangerats European Scrap Battle i Scrapbooking, Cardmaking, Mixed Media, Alter & ATC. Det är en turneringstävling för varje kategori där deltagarna tävlar i en utslagstävling. Det är deltagare från 10 länder och man har fått anmält sig till vilka kategorier som helst. Alla kan rösta men bara EN kan vinna i varje kategori.
Jag har anmält mig till alla utom en och det är Mixed Media. Jag och kladda....det har inte funkat,.. hittills. ;)
Nu har del ett i kort och layout varit och jag lämnade in bidrag till båda. Idag, fredag, så får vi reda på vilka som gått vidare till nästa steg. Spännande! :)
Reglerna i den här delen var att man skulle inspireras av stilen och färgerna från deras eventblogg, Stockholm Scrap and Pearl Event.
Så här blev mitt kort:

Mönsterpapperet är från Maja Design, Crea Diem.


Det röda mönsterpapperet är från Tim Holtz, Seasonal. Runt det understa röda så har jag stämplat med en swirl från Vilda Stamps. Det två understa papperen har jag stansat ut med en Spellbinder, Large Deckled Rectangles. Det översta röda har jag stansat ut med en dies från Marianne Design, Buttons.


"40" har jag stansat ut med en Tim Holts dies, Vintage Market. Fågeldekorationen är från Wycinanka.
Övrigt så är det band och halvpärlor. Pärlorna i hörnen är från Prima.
Det här var superkul och jag hoppas på stor tur. Det är 64 av 80 st inlämnade bidrag som ska vidare till nästa steg nu.
Senare idag så kommer det ett inlägg på layouten som jag gjorde till turneringen.
Tills dess, ha det bäst!

Inga kommentarer: