fredag 30 augusti 2013

European Scrap Battle, del 1

I förra inlägget så fick ni se mitt kort som jag lämnade in till European Scrap Battle turneringen. Nu ska ni få se layouten som jag deltog med.

Reglerna i den här delen var att man skulle inspireras av stilen och färgerna från deras eventblogg, Stockholm Scrap and Pearl Event.

 Det understa papperet är från Bo Bunny, Back to Backs, och det har jag färgat in med Distress Ink, Black Soot, för att få den rätta färgen. Det röda med mönster är från Basic Grey, Infuse.
 

Jag har använt tre stämplar. Uppe på vänster sida och nere på höger sida så är det stämpel från Tim Holtz. Den nere till vänster är från Vilda Stamps.


Stjärnorna är från Wycinanka. Banderollen är stansad med en dies från Tim Holtz, Tattered Banners.


Fotot är på min son, som är överst, och hans kusin.

Övrigt så är det bokstavsstickers från Fancy Pants Design och dekorationen i varje hörn har jag gjort själv i resin.
Ha det gott!

Inga kommentarer: