tisdag 13 september 2011

Tags

Nu är det verkligen höst. Det har varit ett perfekt pysselväder med regn och rusk, men varmt har det varit.

Idag är det min bloggdag hos Mians Scrap & Design och jag har gjort några tags som jag tänkte visa. Sååå roligt det är att göra såna och så användbara. På paket, som kort, runt flaskor, som en liten tavla eller bara som en dekoration.

Det blir lite höst och Halloween inspirerat.

Som grund har jag använt mig av en Tim Holtz die, Tag and Bookplates. En jättebra och rejäl tagdie.


Här har jag använt mig av en embossingfolder med text på tagen. Paraplymannen är en dies av Tim Holtz, Umbrella Man. Den är stansad i både cardstock och canvas för att få en skuggdimension. Det är jätteroligt att arbeta med canvas och det finns även i olika färger.


I ena hörnet så är det en peel-off stickers som jag har färgat med alcohol inks, coppar och espresso. Biljetten är stämplar av Tim Holtz. Övrigt blommor, blad, band och metallhattar som också är färgad med alcohol ink.


På den här tagen har jag använt en embossingfolder av Tim Holtz som ser ut som en trädstam. Helt underbar! Den har jag färgat in med Distress Ink, Walnut stain, och sandpapprat lite över.


Texten är en stämpel från Inkido som jag klippt i tre bitar. Övrigt blommor, blad, bär, band, spets, distress stickles och dom roliga lopp pärlorna.


En Halloween tag med figurer av ett klippark från Graphic 45, Halloween in Wonderland. Staketet är stansad med en Tim Holtz die, Iron gate. Ovanpå "staketet" så har jag Distress crackle paint, rock candy.


På tre av figurerna så har jag Glossy accent och på en så har jag använt mig av en acrylplatta som dekoration över bilden. Som spindelnät har jag innehållet från en steril kompress. Man tager vad man haver. Det är bara fantasin som sätter gränser. :D
Övrigt blommor, brads och band.


Den sista har också Halloween tema. Spöket har jag klippt ut från ett mönsterpapper. Ramen runt har jag först färgat in med Distress Stain, Dusty concord. Sen har jag embossat med Inkidos Chunky crystals, klar, och Distress embossing powder, black soot. Bakgrunden på spöket så är först embossad med en embossingfolder. Färgat in den med Distress Ink, spiced marmalade och embossad med ett oranget pulver.


Biljettstämpeln är från Tim Holtz. Grenen är stansad med en Tim Holtz die, mini branch & leaf set och embossad. Övrigt bollband, blommor, bär, brads, "nät" och en acrylbit limmad ovanpå en liten bild.

Det var vad jag hade att visa idag. Snart är det Jul och då vill man göra mååånga tags.

Min nästa bloggdag för Mians Scrap & Design är 7 oktober.

Ha en underbar höst och härliga scrapdagar.

3 kommentarer:

Marja sa...

Ohh snygga! Gillar alla!

BellaMio sa...

Så fräcka!! Jag håller med dig om att det är väldigt användbart med tag's, speciellt när de är så här läckra!!

Kram!

Ulrica sa...

Hej vännen!

Nu var det längesen jag kikade förbi, har inte bloggat på hela sommaren. Vad mycket fint du har skapat, jag har oxå kommit igång igen, så vansinnigt roligt! ;)

Idag tänkte jag skicka lite RAK-ar, kommer att lägga upp ett nytt alster i scrapbloggen & i min andra blogg kommer det att hända en hel roligt framöver, så håll utkik! ;)

Jag har en hel del att berätta framöver, man kan säga att det har varit en händelserik sommar på både gott & ont.

Du måste bara kika in hos mig & se våran sjukt söta nya lilla familje medlem.

Ha en bra dag, kramar Ulrica