lördag 1 december 2012

Julkort #17

Mitt första alster som inspiratör hos Svensk Scrapbooking har redan visats på deras framsida. Inlägget kan ni se här. Jag hade fått alldeles nya papper i min hand och jag ville pröva på en ny vikning och så här blev resultatet.
 
 
Mönsterpapperet är från Freja Skapargård, Hortensia.
 
 
Kanterna på kortet har jag stansat med en kantstans av Martha Stewart
 
 
 Bilden är från ett klippark och den är stansad med en Spellbinders, Deckled Edge Classic Ovals. Runt bilden så har jag ett silvrigt rosband.
 
 
Tagen är stansad med en dies från Tim Holtz, Tag and Bookplates. Stämpel är från Maja Design. Mönsterpapperet har jag stansat med en Martha Stewart stans.
 
 
 Övrigt så är det spets, band, halvpärlor och stickles.
 
Det här kortet kommer jag att visa en beskrivning på men det kommer lite senare.
 
Imorgon är det första advent. Har ni fått någon julkänsla ännu? Här har adventsljusen kommit fram och lilla julgranen men inte så mycket mer.
 
Lördagen före första advent så firar man Lilla Jul i Finland och den traditionen för vi vidare med barnen här. Så jag önskar er alla en riktigt God Lilla Jul.  
 
Sköt om er och var försiktiga där ute i snöovädret!
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefint!!!

//Melinda