onsdag 29 februari 2012

Sista gäst-Dt alstret

Oj vad roligt det har varit och skapat för Vilda Stamps. Dom har ju så fina stämplar. Nu bloggas mitt sista kort i deras blogg men jag forsätter med deras underbara stämplar för det. :)

Kika gärna in i Vildas blogg också för att se mitt och alla andras alster.

Den här gången blev det ett påskkort med många av deras stämplar. Antigen som en egen stämpel eller som en del av en stämpel. Jag har knepat och knåpat och så här blev det.


Mönsterpapperet är från Prima, Fairy Flora Collection. Biten under hönan är stansad med Spellbinders, Deckled Edge Classic Ovals i samma mönsterpapper.


Alla stämplar är från Vilda Stamps. Dom enda som är en hel, egen stämpel är hönan, kycklingen, kärran (bara kärran) och stenarna bakom äggen. Alla motiv är färglagda med Tombows pennor.


Hararna och äggen är en bit av den nya påskstämpeln med det stora ägget. Den lilla påskliljan som sticker upp i kärran är en bit av miniatyrstämpeln av stora hönan. Bladen och den lilla stenen med blad är en bit från en staketstämpel.


Textstämpeln är stämplad på samma mönsterpapper och stansad med Spellbinders, Deckled Edge Classic Ovals.


Övrigt så är det bara rhinestones, lite stickles i mitten på påskliljorna och glossy accent på äggen.

De stämplar som jag har använt är:
W V621 Hönan och lilla biten av påskliljan
V 337 Hararna, äggen och kycklingen
V 277 Textstämpeln
V 701 Bladen och lilla stenen
V 7 Stora stenen
V 656 Kärran

I helgen så är det mässa och träff i Karlstad som Svensk Scrapbooking anordnar och jag............ ska dit. Yeeeey!!! Äntligen! Längtar. :D

Så när jag kommer hem så blir det väl lite bloggning om alstrena som blev gjorda där. Få se om jag hinner göra veckans julkort före eller om det kommer en dag sent den här gången också.

Idag är det sånt härligt vårväder ute. Hoppas det håller i sig. Lilla dottern njuter inte lika mycket av det just nu. Hon är inne på sin tredje vecka av förkylnig och med öronvärk nu de sista dagarna.

Ha det gott!

1 kommentar:

Tesa sa...

Syns till helgen då:)

Kram Tesa