tisdag 7 februari 2012

Ny vikning...

Idag är det min bloggdag hos Mians Scrap & Design. Jag har försökt att komma på en ny kortvikning. Den finns säkert redan men jag har aldrig sett den. Jag utgick ifrån ett three fold card. Sååå, den kan heta………………......….............……three fold card with a flap. :D


Det här är framsidan av kortet. Jag har använt mig av två olika mönsterpapper av den nya kollektionen från Reprint, Roses & Friends. Tagsen är av ett klippark från Reprint, Tags V2012. Även dom från den nya kollektionen.


Nu är framsidan vikt uppåt. Den så kallade flapen, fliken. Ängeln så har jag klippt från ett klippark av Reprint, Tags V2012. Texten och hjärtanen är även från ett klippark av tags. Allt det har jag satt dit på 3-d kuddar.


Så här ser hela kortet ut när även det sista är uppvikt. Hjärtanet och rosen har jag klippt från ett av mönsterpapprena. Övrigt så har jag använt organzaband, halvpärlor, blommor, blad, bär, pärlfloss och en charm.



Det här passar bra att ge bort nu till Alla Hjärtans Dag. Skriva lite ord mm bak på tagsen och en liten hälsning i mitten på kortet.

Allt material finns i butiken hos Mians Scrap & Design.

Nästa gång jag bloggar för Mians Scrap & Design så ska jag visa något som de mindre barnen kan ta och pyssla med. Vad det blir så får ni se då.
Titta in i bloggen lite senare idag också för då visar jag mitt första alster för Vilda Stamps.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Jättefint kort! så skoj med en ny kortvikning! kram

Anette sa...

Så snyggt! Får nog försöka lifta denna.

Majsan sa...

ÅÅH wow såå vackert kort, och vilken snygg vikning, superfiint!!

Kramiz Majsan

Tigerblomma sa...

Jättefint kort, och vilken rolig vikning. Jag har inte heller sett den tidigare. Så det kanske ska heta Lousancard. :-)

Ywonne sa...

Kanonkort !!!!
Jag har inte heller sett den vikningen...så i min värld har du uppfunnit den :O)
Och den ska försås testas...

Ha en härlig kväll