söndag 5 december 2010

Kort för biljetter

Julen närmar sig med stormsteg och här har vi redan firat "lilla jul". "Lilla jultomten" var liiite för snäll i år för han kom med biljetter till Idol finalen nu på fredag. Min mor och far fick samtidigt sin riktiga julklapp i förskott eftersom dom oxå fick biljetter och då gjorde jag detta kort till dom.


Jag har använt mig av brun cardstock och mönsterpapper från Panduro, Christmas Collection, som jag stansade en bård med en Martha Stewart stans, Doily Lace, på. Jag tyckte mönstret på papperet gjorde sig så bra på kortet så det blev inga extra dekorationer. En öljett tryckte jag dit för bandet och sen blev det bara halvpärlor i två hörn.


Inuti kortet är det samma mönsterpapper och jag använde mig av samma stans och gjorde en bård på båda sidorna. Stämplarna är från Minelle.



Dom blev förståss glada och barnen.....det behöver jag nog inte säga. Dom blev.....överlyckliga!!! Så på fredag drar vi till Stockholm och gör stan på dan och så blir det Globen på kvällen.

Hoppas ni har haft en trevlig andra advent. Det har vi haft. Idag prövade vi på nåt nytt som äppel & pepparkakspaj. Supergott! :)

Ha det gott allihopa!


5 kommentarer:

Lilo sa...

Snyggt!!! Jag är mycket oskicklig på att vika saker... Får kämpa som sjutton och ändå brukar det bli fel flera gånger. Imponerande vad du kan!

Stephi sa...

rolig ide och fin oxå! Det ska jag komma i håg. Vi ska oxå till globen på fredag, jag och 2 barn, ska bli riktigt skoj!

Anonym sa...

Vilken rolig idé! Så fina alster du gör!!! Följare är jag också vilket ska bli jättekul ;)

/Lisa

Cornelia sa...

TACK för inspirationen! Den var perfekt!

Ditt kort är så snyggt, så snyggt!

Stephi sa...

Nu tittar jag in igen för jag kom ju på att du gjort detta kort. Jag tänkte ge barnen lite julpengar till jul, då borde den här passa perfekt.
Hade ni trevligt på Idol? Vi hade det,vi såg jättebra men hade önskat parkett så det blir mer live. ha en jättemysig 4 advent du oxå. Kram stephi